Cómo sacar el máximo provecho a los materiales educativos desarrollados por el proyecto Youth Work 2.0 // How to exploit the educational resources created by our Youth Work 2.0 project

Como parte del desarrollo de nuestro proyecto Erasmus+ de juventud Youth Work 2.0, que ya casi llega a su fin, hemos creado dos guías diferentes de difusión para ayudar a los potenciales beneficiarios a no sólo acceder a los recursos educativos que hemos creado si no también enseñarles a cómo usarlos y sacarles el máximo provecho posible.

Para difundir y sensibilizar a los posibles usuarios de nuestra plataforma de enseñanza virtual Youth Work 2.0 hemos desarrollado dos guías informativas que procedemos a presentar.

Antes de hacer uso de los materiales educativos disponibles en el sitio web del proyecto www.youthworkers.eu y en la plataforma de enseñanza virtual, recomendamos primero echar un vistazo a las siguientes guías que se han publicado (haz clic en cada guía para descargarla):

  1. Intellectual Outputs Disssemination Guide: la primera guía aporta toda la información necesaria acerca de los productos intelectuales desarrollados por el proyecto.
  2. Youth Work 2.0 Dissemination Guide: explica más a fondo, uno por uno y paso a paso como hemos desarrollado cada recurso educativo creado por el proyecto, desde el libro electrónico “Llegando a los Jóvenes Marginados” y los capítulos que contienen la metodología, los resultados de una investigación a fondo a nivel europeo, así como el contenido del Manual 21 Nuevos Métodos de Educación No Formal y el Juego de Mesa también desarrollado por el proyecto. Esta guía permite profundizar en cuándo, cómo y en base a qué criterios se crearon los diferentes materiales educativos, a quienes van dirigidos y a quienes les puede resultar de especial utilidad.

Desde ya os animamos a hacer uso de las dos guías y posteriormente a Crear Una Cuenta en la plataforma de enseñanza virtual Youth Work 2.0 para hacer el curso de formación gratuito dirigido a educadores, formadores, monitores y todos los que trabajan con jóvenes.

Para saber más acerca de este y otros de nuestros proyectos, visita nuestro perfil de Facebook, Instagram y LinkedIn.

How to exploit the educational resources created by our Youth Work 2.0 project

As part of the development of our Erasmus + youth project Youth Work 2.0, which is almost coming to an end, we have created two dissemination guides to help potential beneficiaries not only access the educational resources that we have created but also teach them how to use them and get the most out of them.

In order to disseminate and make potential learners aware of what to expect on the Youth Work 2.0 E-learning platform, as well as learn more about the downloadable education resources available, we have published two informative guides that we recommend reading before making use of our materials:

  1. Intellectual Outputs Disssemination Guide: the first guide provides all the necessary information about the intellectual products developed by the project.
  1. Youth Work 2.0 Dissemination Guide: it explains more in depth, one by one and step by step, how we have developed each educational resource created by the project, from the electronic book “Reaching Marginalized Youth” and the chapters that they contain the methodology, the results of a thorough investigation at European level, as well as the content of Manual 21 New methods of non-formal education and the Board Game also developed by the project. This guide allows us to delve into when, how and based on what criteria the different educational materials were created, to whom they are aimed and to whom they may find it particularly useful.

After reading the guides you’ll be ready to register on our FREE e-learning platform by creating a new account and complete the free training course aimed at educators, trainers and youth workers.

The course content is available in English, Romanian Spanish, as are the rest of the downloadable resources from the project website (e-book Reaching Marginalized Youth, Manual – 21 New Non-Formal Education Methods and the Board Game).

To learn more about this and other of our projects, visit our Facebook, Instagram and LinkedIn profiles.

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Susana Corona

Senior Project Coordinator at Inercia Digital
Author of a travel guide and former travel blogger who once upon a time graduated from London Metropolitan University with a Business Degree specialising in Marketing. A citizen of the world, Cuban by birth, British national and now a Spanish resident with a multi-national approach to a nomad lifestyle with destination unknown. Nowadays I enjoy participating in innovative European projects with Inercia Digital and learning the ins and outs of the education sector at national and European level.

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